ZiZi
  • Home
  • /
  • Ha nem működik a laptopom, nincs zene a bárban

Ha nem működik a laptopom, nincs zene a bárban

Jó ebédhez szól a nóta, ahogy azt a híres mondás is állítja. Ezt én még kiegészíteném azzal, hogy jó reggelihez, vacsorához, uzsonnához, tízóraihoz és egy kávéhoz is szóljon nóta. Így szokott ez lenni a bárban is, ahol dolgozom. Nektek is megvan az az érzés, hogy belépsz a kedvenc bárodba, vagy éttermedbe, ne adj Isten kocsmádba, és ott a megszokott hangulatú, kellemes zene szól a háttérben. Vagy a megszokott hangulatú kellemetlen. Ez a mostani történet szempontjából lényegtelen.

A mi bárunkban ez a zenét általában az én laptopom szolgáltatja, az általam gyűjtött zenékből. Valahogy ez a feeling hozzátartozik a mi kis bárunkhoz. Az egyik nap azonban sehogy sem tudtam elindítani a gépemet. Próbáltam mindent, de egyszerűen sötét maradt a képernyő és nem akart elindulni, a töltő sem segített megoldani a dolgot, én pedig, sajnos ennél többre nem vagyok hivatott. Így, amellett, hogy aggódhattam a gépem miatt, aznap nagyon nyomott volt a hangulat, valahogy a csend nem passzol hozzánk.

Ez a nyomott hangulat a vendégeinkre is átragadt és többen kérdezték, hogy mi történt a kedvenc lejátszási listájukkal. Mindenki nagyon sajnálkozott, páran meg is nézték a gépet, de okosat senki nem tudott mondani egészen addig, amíg megjelent Józsi. Amikor elmondtam neki, hogy mi történt sűrűn bólogatott és megkérdezte, hogy milyen márkájú gépről van szó. Válaszoltam neki, hogy egy Dell gép. Erre felkiáltott és a levegőbe bokszolt , hogy akkor nem lehet probléma, ismer egy helyet, amit akkor talált, amikor neki is problémák adódtak a Dell márkájú laptopjával. Elküldte nekem a Dell szerviz honlapját, hogy én is megnézhessem az ajánlatukat.

Ezelőtt még sosem voltam szervizben, mert úgy tartottam, hogy az valami exkluzív, luxus dolog. Hogy ha lassú és akadozó volt a gépem működése, sosem jutottam tovább egy töredezettség mentesítésnél, aztán kész. De ahogy ezt az oldalt nézegettem, rájöttem, hogy ez a szolgáltatás mindenki számára elérhető, hiszen hozzájuk is járnak a cégektől kezdve, a magánemberekig mindenki. Sőt, még tanárok is. Ha pedig ők megengedhetik maguknak akkor én is. És hát, ha megmenthető a dolog, akkor ez nyilván olcsóbb is, mintha vennem kéne a semmiből egy új gépet.

A műszakom után tehát felkerestem a Dell szerviz hozzám közelebb eső üzletét. Sajnos, mivel sürgős volt számomra, nem tudtam figyelembe venni az oldalukon jelzett idősávokat, amikor kevesebben vannak, de a 10 perces várakozási idő is teljesen baráti. Ezt mindenki aláírhatja, aki állt már sorban fagyiért nyáron.

Mivel én magam is a szolgáltató iparban dolgozom, ezért vannak bizonyos elvárásaim más szolgáltatókkal szemben. Így ide is úgy érkeztem, hogy különös figyelemmel voltam aziránt, hogyan viselkednek a szakavatott dolgozók az olyan digitális analfabétákkal, mint én. Hát, remekül! Egy pillanatig nem volt bennem az az érzés, hogy szégyellnem kéne magam amiatt, mert nem értek valamit. Pedig bevallom, emiatt kicsit tartottam, hiszen az informatikával foglalkozó ismerőseim sokszor nagyon magas lóról tudnak beszélni és igen lekezelően tudnak bánni, azokkal, akik nem értenek a számítógépekhez.

Ebben az esetben azonban teljesen rendben ment a megbeszélés, éreztem, hogy számukra tényleg fontos, hogy a problémámat megoldják. Hiszen nagyon magas a javítási arányuk és így magukkal szemben is nagyok az elvárásaik. Mivel az én gépem elég ramaty állapotban volt, sajnos arra lehetett számítani, hogy hosszabb ideig fog vendégeskedni náluk.

Az előzetes felmérés után, tizenöt napot jósoltak a megjavítására. Mindezt egyébként el is kerülhettem volna, de ez volt számomra a tanulópénz. Mivel a javíttatást is tőlük kértem, így a felmérés költségét nem kellett kifizetnem, de ezen kívül is egy teljesen elfogadható áron dolgoznak, úgyhogy a pénz már nem lehet kifogás, hogy a laptopomat karban tartsam. Mivel a gépem így cserben hagyott, ezért a vendégeink az elkövetkező két hétben kénytelenek voltak a rádiót hallgatni és mindenki nagy szeretettel várta már vissza a laptopomat. De legfőképpen én! A fiúk pedig kiváló munkát végeztek. Én azt hittem, hogy már soha nem fogok a szeretett billentyűimen kattogni, de lám, most is éppen azt teszem! És végre olyan sebességgel működik, amiről el is feledkeztem, hogy képes volt erre valaha!

Ez a Dell szerviz azok számára is megfelelő, akik tartanak a saját gépüktől, de fontos számukra, hogy az jól működjön. Ha tehát látod, hogy a géped nem a megszokott módon működik, ne habozz, hanem vidd be hozzájuk, mert hidd el, jobb, ha 5 napig nincs veled a géped, mintha 15 napig kell hiányolnod. Még időpontot sem kell kérned, hiszen félfogadási időben mindenkit fogadnak!

Back to Top